Maar liefst 8 procent van de autochtone kinderen die op een overwegend zwarte basisschool zitten maken hun middelbare school niet af. Bij autochtone kinderen die op een overwegend witte basisschool zitten is dat 3,6 procent. Dat is de conclusie van een onderzoek onder 47.000 Amsterdamse basisschoolleerlingen. Volgens onderzoekster Cheng Boon Ong heeft dit verschil niet te maken met de kwaliteit van het onderwijs maar met de samenstelling van de klassen. Daar zou dan een andere dynamiek en andere omgangsvormen ontstaan. Het is voor het eerst dat een dergelijk onderzoek is gedaan. De kinderen zijn vanaf 2000 gevolgd in hun schoolcarriere.Vrijdag promoveert mevrouw Cheng Boon Ong aan de Universiteit van Maastricht op dit onderzoek.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.