Een expositie op het Museumplein komt de stichting Varkens in Nood duur te staan. Van begin mei tot half juni waren daar grote foto’s te zien van individuele dieren en van de massaliteit van de vleesindustrie. Het doel was om voorbijgangers beter na te laten denken over het vlees dat ze kopen in de supermarkt. Volgens de gemeente had de stichting rechtstreeks belang bij de expositie, die ontving daarop een aanslag van €400 reclamebelasting. Directeur Hans Baaij snapt er niets van: ‘Wij maken geen reclame, we lichten mensen voor. Het gaat om de dieren, niet om het werven van donateurs.’ De expositie stond in twintig verschillende steden maar kreeg alleen in Amsterdam een aanslag.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.