Fors minder subsidie maar wel veel meer reizigers. Dat is de uitdaging waar het GVB de komende tien jaar voor staat. Stadsregio Amsterdam maakte hierover afspraken met het GVB en de gemeente. De ruim 100 miljoen euro jaarlijkse subsidie die het bedrijf nu nog krijgt wordt over 10 jaar afgebouwd naar ongeveer 36 miljoen euro. Het GVB wil daarom efficiënter gaan werken door zogenaamd gestrekte lijnen te gaan rijden in plaats van de huidige kronkellijnen. Daarmee zou het vervoer 20 % sneller worden. Ook worden minder rendabele lijnen en haltes opgeheven. Met de nieuwe dienstregeling die volgende week in gaat verdwijnen er al haltes.
Recent
- Springvossen in januari
- AmsterdamFM zoekt vrijwilligers!
- Springvossen 30 januari | Marc Nagtzaam
- Live Journalism: onderzoeksjournalistiek vertaald naar een theaterstuk
- Springvossen 23 januari | Evi vingerling
- Springvossen 16 januari | Ronald Ophuis
- Wie wat bewaart 12 01 2024 | Onze koloniale erfenis en de collectie Surinamica
Vandaag
Uitgelicht
Tags
#Ritme
ajax
amsterdam
AmsterdamFM
AmsterdamLight
Atelier Amsterdam
beeldende kunst
D'66
Emma Louise Diest
Fabiola Veerman
festival
film
Gemeente Amsterdam
gvb
hedendaagse kunst
interview
Kunst
Kunst & Cultuur op vrijdag
Kunst cultuur
KunstKieken
literatuur
Metha's Muziek
Metha Molenaar
muziek
OBA
Oscar van Oorschot
podcast
politie
PvdA
Radio
Rijksmuseum
Ritme van de Stad
Robert van Altena
Sander Oudkerk
schilderkunst
Schiphol
SP
Springvossen
tentoonstelling
Theater
Toekomstmuziek
UvA
vluchtelingen
voetbal
vvd