Springvossen 14 februari | José Heerkens

Gast: José Heerkens, schilder

In deze aflevering gaat Robert van Altena in gesprek met José Heerkens naar aanleiding van haar tentoonstelling Colour — Free and Connected in het Kröller-Müller Museum (t/m 2 juli).

.

.

José Heerkens over de werken in de foto boven deze aankondiging :

“Ik noem ze Five Colour Walk. Ik vind dat wandelen heel dicht bij mijn werk komt. Wat ik zei: Het gaat stap voor stap, niet zo goed wetend waar het allemaal heen gaat, elke stap is eigenlijk zoekend.”

.

.

Catalogus bij de tentoonstelling (vormgeving Irma Boom Office):

Colour — Free and Connected is de derde in een reeks solotentoonstellingen van hedendaagse schilders die conservator Janet de Goede programmeert voor het museum onder de titel ‘Met Verf’. Steven Aalders; Seizoenen en Klaas Kloosterboer; De Regels en het Spel gingen Heerkens voor.

.

Springvossen is te beluisteren onder AmsterdamFM op Spotify, Apple Podcasts & Soundcloud ( & op Salto Amsterdam.

.

Afbeelding: (installatie) José Heerkens, Five Colour Walk (2020) van links naar rechts: L48, L41, L47, L50, L49, L46. Elk doek olieverf op linnen, 50 x 50 cm., uitgezonderd L50 olieverf op katoen. (Foto: Marjon Gemmeke. Courtesy: José Heerkens & Kröller-Müller Museum


 

 

 

<<  vorige aflevering: Piet Gerards & Nicolaas Matsier

<<  programma-overzicht januari

 

>>  volgende aflevering: Bob Bonies

>>  programma-overzicht februari

<>  alle afleveringen


 

EINDREDACTIE: ROBERT VAN ALTENA 

CONTACT: SPRINGVOSSEN@GMAIL.COM

INSTAGRAM / FACEBOOK


 

.
MUZIEK

Opening: Anton Webern, ‘Variationen’, Op.27, II. Sehr schnell (1936) door Michuko Uchida – piano. Album: Schoenberg – Berg – Webern. Michuko Uchida en het Cleveland Orchestra o.l.v. Pierre Boulez (2000, Philips)

Slot: Thelonious Monk, ‘Raise Four’ met Thelonious Monk – piano, Charlie Rouse – tenor saxophone, Larry Gales – bass, Ben Riley – drums. Album: Thelonious Monk, ‘Underground’ (1968, Columbia Records)


More Berichten for Show: Springvossen

Comments are closed.