Waar de komst van een Mini Super in een woonbuurt door sommige als een verrijking van het winkelaanbod werd gezien, kan je daar nu toch vraagtekens bij plaatsen. De ondernemer in de voormalige delicatesse en broodjeszaak Hanssen in de Utrechtsestraat, startte jaren geleden een winkel met het aanbod van een avondwinkel. AH was nog niet gevestigd om de hoek op het Frederiksplein. Dat was dus handig voor de late thuiskomer. Wie nu een blik in de etalage werpt ziet een geheel aangepast aanbod. Een grote variatie van canabis gerelateerde produkten en bijbehorende 'hulpmiddelen'. Steeds vaker zien we in het centrum van de hoofdstad deze produkten in souvenirwinkels en mini supermarkten.
Op een site van de ondernemersvereniging Utrechtsestraat lezen we o.a. : De Utrechtsestraat is een gezellig drukke straat met veel aparte en in het oogspringende winkels. Life style, interieur, kleding, geschenken, delicatessen, muziek en literatuur. Een straat waar je wel even zult staan twijfelen wat je nemen zal. (…). Misschien valt dit gewoon onder 'in het oogspringende winkel'.
Een woordvoerder van AmsterdamCity laat de redaktie weten dat zij maar een beperkte invloed hebben op het winkelaanbod. Het is een kwestie van smaak. Het is net als massage salons, die horen niet in dit rijtje thuis waar een grote investeerder als het Waldorf Astoria net om de hoek zijn deuren heeft geopend.
De voorzitter van de ondernemersvereniging Utrechtsestraat (de Biz = bedrijven investeringszone), André Sprangers laat in een schriftelijke reactie weten: 'Ten aanzien van de invulling van winkels en zeker de etalages heeft de Biz geen enkele autoriteit. De eigenaar van de winkel en of de eigenaar van het pand bepaald wie of wat er in zijn winkel of pand gebeurt. Of wij er nu blij mee zijn of niet, wij kunnen er niets aan veranderen.' Vervolgens schrijft Sprangers: 'Indien de ondernemer actief lid zou zijn van de vereniging, zouden wij nog tijdens een vergadering een en ander met hem kunnen overleggen, maar dat is niet het geval.'