In de donkere decembermaand trekt niet alleen de koude de consument een winkel in: alomtegenwoordige reclame maakt cadeaus kopen haast onvermijdelijk. Hoe hebben winkelen, merken en reclame zich in de afgelopen eeuw ontwikkeld? Eveline van Rijswijk en Tim Wagemakers duiken de geschiedenis en communicatiewetenschap in. Te gast zijn historicus Cle Lesger en communicatiewetenschapper Marieke Fransen.
Cle Lesger over de historie van de Amsterdamse winkelstraten:
Gezamelijk conclaaf over de ontwikkeling van de consument en marketing:
Luister hier de gehele uitzending of subscribe hier op de podcast van Radio Swammerdam via iTunes.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.